Projekt „Lampa” zaliczany jest do grupy projektów poziomu drugiego, przeznaczonych dla uczniów, którzy wcześniej wykonali wybrany projekt z poziomu pierwszego. Skierowany jest głównie do uczniów zainteresowanych budową prostych urządzeń elektrycznych. Efektem końcowym projektu jest lampa z abażurem wykonanym z tworzywa sztucznego zasilana z dwóch baterii R6. Konstrukcja lampy złożona jest z abażuru z pianki polietylenowej, ramienia pierwszego, ramienia drugiego, nóżek i przelotek do przewodów elektrycznych, podłączy diod LED, dwóch diod LED, uchwytów wraz z łączami do baterii, włącznika, podstawy lampy oraz przyrządu do cięcia tworzywa po skosie.
Projekt ten umożliwia praktyczną realizację treści związanych z podstawą nauczania techniki na poziomie szkoły podstawowej. Zakres wiedzy i umiejętności praktycznych związanych z projektem „Lampa” dotyczy technologii obróbki drewna, materiałów drewnopochodnych, metali, stopów metali, tworzyw sztucznych, połączeń rozłącznych i nierozłącznych różnych materiałów oraz montażu i diagnostyki prostych obwodów elektrycznych. Czas zaplanowany na realizację projektu wynosi 30 jednostek lekcyjnych. Cały projekt jest podzielony na dziewięć podprojektów.
Materiały do realizacji projektu edukacyjnego „Lampa” spakowane są w woreczku strunowym. Za dodatkową opłatą można zakupić specjalne kartonowe segregatory, które umożliwiają wygodne przechowywanie woreczków z materiałami np. na półce.
Film technologiczny „Lampa” obrazuje, w jakości HD wszystkie czynności począwszy od trasowania poprzez pracę poszczególnymi narzędziami i urządzeniami, a kończąc na montażu poszczególnych elementów projektu w gotową konstrukcję. Wykorzystywać go można na każdej lekcji związanej z pracą nad projektem. Film został tak przygotowany, że nauczyciel ma możliwość wyboru pokazu czynności technologicznej wykonywanej przez uczniów na danej lekcji. Wyboru dokonuje się na podstawie głównego menu, do którego dostęp jest z poziomu każdej sekwencji filmowej. Kolejnym ułatwieniem jest możliwość zatrzymania projekcji w dowolnym momencie oraz cofnięcia w wybrane miejsce.
Opracowanie dla ucznia składa się z 18 kart pracy spakowanych w kartonowej teczce. Pierwsze pięć kart to strona tytułowa, regulamin pracowni technicznej, kontrakt, spis materiałów do realizowanego projektu oraz spis narzędzi. Pozostała cześć to karty technologiczne. Karty te dotyczą części składowych (tzw. podprojektów) lampy oraz jej montażu mechanicznego i elektrycznego.
Każdą kartę technologiczną opracowano według tego samego wzoru. Projekt karty pracy wymusza stosowanie podstawowych procedur charakterystycznych dla działań technologicznych, przestrzeganie zasad zgodnych z podpisanym regulaminem i przepisami BHP oraz stosowanie zachowań zgodnych z podpisanym kontraktem. Karty pracy są również miejscem wystawiania ocen.
Opracowanie dla nauczyciela składa się z 31 kart pracy spakowanych w specjalnej teczce. Część kart pracy jest taka sama, jaką otrzymuje uczeń. Dodatkowo opracowanie to zawiera: karty ze wskazówkami dotyczącymi rysunku technicznego, karty z testami rysunkowymi, karty, które obrazują „krok po kroku” trasowanie oraz pozostałe czynności technologiczne dotyczące wykonania poszczególnych podprojektów (części składowych) oraz karty, które obrazują montaż lampy.
Karty pracy „krok po kroku” oraz karty pracy dotyczące montażu nauczyciel może kopiować i wykorzystywać jako wsparcie dla uczniów w czasie pracy nad projektem. Natomiast testy rysunkowe to dodatkowe ćwiczenia, które nauczyciel może przydzielić uczniom, którzy szybciej wykonają przydzielone na lekcji zadanie praktyczne.